Vi hjälper till med både stora och små bröllop, allt i från brudbuketten till storslagna bordsdekorationer.
Under flikarna i menyn och knapparna här under kan ni se några
exempel på vad vi har gjort tidigare och inspireras inför ert bröllop!
Mer inspiration hittar ni på vår Instagram!
Skapa magi med bröllopsblommor
Er bröllopsdag är en av livets mest minnesvärda stunder, och blommorna spelar en avgörande roll för att skapa den känsla ni vill ha på
ert bröllop!
Från den första blicken på brudbuketten till de sista rosenbladen som sprids, vill vi att varje arrangemang ska berätta er unika kärlekshistoria.
Vi brinner för att designa era bröllopsblommor med kunskap, kvalité och hjärta i fokus och vill göra era drömmar till verklighet med en personlig blomsterdesign, som är lika vacker som er kärlek!
Oavsett om ni drömmer om en romantisk, bohemisk, modern eller klassisk stil, arbetar vi nära er, för att välja ut de perfekta blommorna,
färgerna och formerna som skapar just er känsla.
Vi skapar allt ifrån drömmiga brudbuketter och eleganta corsage, till magiska bordsdekorationer, bågar och annat till vigselplatsen och festlokalen.
Låt blommorna berätta er kärlekshistoria och sätta pricken
över i:et på er stora dag!
* Brudbuketter & tärnbuketter
Unikt designade för att spegla er stil.
* Corsage (Knapphålsblommor)
Eleganta detaljer för brudgum och följe.
* Ceremoni- & festdekorationer
Från altare till festlokal, vi skapar den rätta stämningen.
* Hårblommor & blomsterarmband
Romantiska detaljer för bruden och brudföljet.
Process och villkor för bröllop och event, 2025 och tills vidare
Process vid bokning:
1. En första offert ges baserat på den information och de inspirationsbilder vi fått från kunden via mail under den första fasen.
2. Bokning sker vid bekräftad förskottsbetalning. Betalningsmetoder är Swish eller faktura per mail (35kr tillkommer i faktura avgift).
3. Vi återkopplar till kunden per mail, omkring 2–3 veckor innan eventet, lite beroende på uppdragets omfattning, för att spika detaljer så som vad, antal, tider osv.
4. Ny offert ges utifrån den nya informationen och godkänns utav kunden.
5. Vi gör en detaljplanering internt, beställer blommor, mottager leveranser utav varorna och preparerar blommorna.
6. Vi designar, lämnar ut/levererar blommorna på den bokade dagen, förutsatt att vi mottagit slutbetalning.
Förskottsbetalning:
Vid bokning tas en förskottsbetalning baserat på den beräknade ordersumman. När betalningen är oss tillhanda så anses datumet bokat. Vid eventuell avbokning återfås ej denna förskottsbetalning. Vid kort varsel eller i andra specifika fall, kan full betalning krävas redan vid bokning.
Slutbetalning:
Full betalning ska vara oss tillhanda innan utlämning/leverans. Kunden ansvarar själva för att betalningen kommer in till oss i tid.
Avbokning:
Vid avbokning senare än 8 veckor innan eventet debiteras 50% av den beräknade ordersumman. Vid avbokning senare än 2 veckor innan eventet debiteras 100% av den beräknade ordersumman.
Upphämtning:
Vi har normalt upphämtning av beställningar från kl:10.00 på det aktuella datumet. Behövs en tidigare upphämtningstid tillkommer 1,000kr/h. Vid upphämtning dagen innan garanterar vi inte skicket på blommorna på eventdagen, då vi inte kan ansvara för hur de transporteras, hanteras eller förvaras efter att de lämnat butiken. Upphämtning sker på Roslagsgatan 25, 11355 Stockholm.
Leverans och dekorering på plats:
Vi kan hjälpa till med både leverans och dekorering på plats efter tillgänglighet. Detta måste då bokas med oss utöver ordinarie order och följer separat prislista. Vi garanterar ingen specifik leveranstid utan vi behöver ett tidsspann på minst 3h om inte annat är överenskommet. Observera att retur av hyrda produkter ej ingår!
Hyrda produkter:
Hyrda produkter ska vara oss tillhanda senast torsdagen efter eventet eller enligt annan skriftlig överenskommelse. Vi har i regel öppet tisdag-torsdag mellan klockan 10-18 (12-16 under sommaren). Kunden ansvarar för att få aktuell information kring vad som gäller för just det eventet.
Eventuellt saknade eller skadade produktter debiteras till fullt pris. Detta gäller alla hyrda produkter så som vaser, skålar, piedestaler, bågar, tyg, verktyg osv.
Observera att retur ej ingår! Efter tillgänglighet kan vi även hjälpa till med retur av produkterna efter överenskommelse. Detta debiteras då efter separat prislista.
Förseningsavgift:
Har vi inte fått tillbaka hyrda produkter senast på den överenskomna dagen debiteras ni en förseningsavgift på 1,000kr/dag.
Force majeure:
Vi förbinder oss att lämna ut/leverera enligt överenskommelse/offert i stil, känsla och färger, samt till det överenskomna priset. Vi garanterar inte specifika blomsterval eller nyanser då vi jobbar med levande material. Vi ansvarar heller inte för designfel som är gjorda pga bristfällig information från kund. Exempelvis fel mått på bord, antal, ostädade ytor eller liknande.
Vi gör alltid vårt yttersta för att lämna ut/leverera enligt avtal men vi tar inte ansvar för sådant vi inte rår för, så som rådande omständigheter vid pandemi, väder och vind, trafikolyckor eller andra faktorer som vi inte kan påverka, exempelvis transportstrejk. Skulle en situation uppstå som påverkar ordern, kommer vi göra allt vi kan för att kontakta kunden för att lösa situationen på bästa sätt.
GODKÄNNANDE AV VILLKOR:
Mottagen information kring betalning/ mottagen förskottsbetalning anses som godkännande av dessa villkor!